Beveiligingsassessments - Beveiligingsassessments
32 vragen en antwoorden over Beveiligingsassessments
Beveiligingsassessments
- Heb ik een apart assessment nodig voor de DigiD-aansluiting als ik ook een assessment heb laten doen voor de aansluiting op de routeringsdienst TVS?
- Hoeveel aansluithouders zijn er nodig om de meervoudige aansluiting te kunnen gebruiken?
- Is een eerdere DigiD-audit ook geldig of dient apart een audit op TVS uitgevoerd te worden?
- Kan een leverancier ook namens meerdere zorgaanbieders het assessment laten doen?
- Kan het assessment ook worden uitgevoerd voordat de aansluiting is geactiveerd?
- Mag je als leverancier een gezamenlijke assessment laten uitvoeren via een erkend auditor?
- Waar kijkt de auditor met name naar?
- Waar kunnen zorginstellingen informatie vinden over de DigiD-assessmentplicht?
- Wat als ik als leverancier bevindingen krijg?
- Wat betekent de routeringsdienst TVS voor de DigiD-assessment voor zorginstellingen?
- Wat is de verantwoordelijkheid van de auditor?
- Wat is een pre-audit?
- Wat is het criterium voor een meervoudig assessment?
- Wat kan een solopraktijk doen als de kosten voor een enkelvoudig assessment niet opgebracht kan worden?
- Wat vraagt het normenkader voor assessments nog van de zorgaanbieders? Dienen er aanvullend twee zorgaanbieders getoetst te worden?
- Wat zijn de kosten voor jaarlijkse audits?
- Wat zijn de scope en diepgang van een meervoudig assessment?
- Welke afspraken moet de leverancier maken met de auditor?
- Wie dient de assessmentkosten te betalen?
- Wie moet het assessment doen, de zorgaanbieder of de leverancier?
- Zijn de auditors op de hoogte en getraind voor het meervoudig assessment?
- Zijn er al auditpartijen actief?
- Zit er geen enkele component meer voor de zorgaanbieder bij een meervoudig assessment?
- Wat als de aansluiting en de audit door een externe partij worden geregeld?
- Wie vallen er onder erkende auditors?
- Ben je verplicht om als ziekenhuis ook zelf de audit te laten uitvoeren en dus niet via de externe tussenpartij?
- Duurt het traject jaarlijks twee tot drie maanden of is dat eenmalig?
- Kan het traject sneller wanneer er niets is aangepast aan stukken en processen?
- Indien een afwijzing volgt uit het LMA assessment, duurt het dan weer twee tot drie maanden om het assessment weer te doen?
- Wat is de rol van de AMA nog?
- Moet je jaarlijks de auditrapportage opvragen bij jouw LMA?
- Wat zijn de kosten?